Akiről nem beszélnek, az annyit is ér.

Tényleg földcsuszamlásszerű, ami Hódmezővásárhelyen történt?

2018. február 26. - Lőrinc.k

Éppen két évvel ezelőtt, február végén történt, hogy mióta mérjük a közösségi médiában az interakciókat az eddigi legnagyobb aktivitást kiváltó téma berobbant: 2016. február 29-én Nemes Jeles László filmje, a Saul fia megkapta a legjobb idegennyelvű filmnek járó Oscar díjat.

Ez számokra lefordítva: egyetlen nap alatt a témában 1821 megjelenésre érkezett 756 840 like és megosztás, valamint 23 230 komment.

saulfia.png

Azok a cikkek és posztok, amik a Hódmezővásárhelyi időközi választással kapcsolatban jelentek meg és földcsuszamlásszerű eredményről szólnak, ennek fényében nem túlzók: a tegnapi nap az időközi választással kapcsolatban megjelenő cikkek a Saul fia Oscar díjához mérhető aktivitást váltottak ki az egész magyar társadalomból.

Ez számokban: egyetlen nap alatt a Hódmezővásárhely témára 548 494 like és megosztás érkezett és 70 282 Facebook komment, ami három G napnak felel meg.

hodmezo.png

A címben feltett kérdésre a válaszunk tehát: igen, tényleg.

Kíváncsian várjuk a kampány utolsó 5 hetét!

 

Ha te is elemeznél hasonlót (nem csak politikai témában), akkor próbáld ki az online- és közösségi médiaelemzőt, a lyzR-t.

Az ÁSZ ügy hatása a Jobbikra, avagy mit veszíthet a Fidesz

Több helyen felmerült az ÁSZ kontra Jobbik ügyben, hogy evvel adott esetben nyerhet is a Jobbik, mi tippelés helyett a következőkben megvizsgáljuk, hogy hogyan alakultak az üggyel kapcsolatos interakciók.

Ehhez készítettünk a egy lyzR megfigyelést a következő elemekkel: 

jobbik_elemek.PNG

Ahhoz, hogy a mostani ügy kapcsán az interakciók számát legyen mihez viszonyítani érdemes visszatekinteni, így az egész 2017-es évet vesszük:

jobbik_17.PNG

A teljes évre vetítve látszik, hogy a vizsgált ügy kapcsán - a múlt héten - majdnem megduplázódtak a Jobbikkal kapcsolatos megjelenések és ezekre közel háromszor annyi interakció érkezett, mint az évben bármikor (az első csúcs a március végi plakátkampányra esik, de meg sem közelíti a mostanit). Bár a chart vége visszaesik, még csak szerda van, ez alapján az mondható, hogy akár a Jobbik is rendelhette volna az ÁSZ határozatot, az látszik, hogy a téma felkapott a netezők körében.

Az egyik legjobban használható közéleti chartunk is azt mutatja, hogy ez az ügy lendületet adhat az ellenzéknek: a tüntetés interakció görbéje hosszú idő után tegnap átütötte a migráns és a soros görbét:

soros_migrans_tuntetes.PNG

 

Ha te is elemeznél hasonlót (nem csak politikai témában), akkor próbáld ki az online- és közösségi médiaelemzőt, a lyzR-t.

Erről volt szó 2017 46. hetén a magyar neten

Az interakció a lényeg, úgyhogy minden témánál azt a cikket linkeljük, amire a legtöbb interakció érkezett. A népszerű témákat, az interakciók és megjelenések számát a lyzR-rel mértük.

Megtartották a Fidesz kongresszusát, újraválasztották Orbán Viktort. Tovább pörögtek a konzultáció és a Soros Tervről szóló cikkek, a zaklatási ügy is folytatódott. Tállai András bekerült a világsajtóba, tovább folyik a Nemzeti Konzultáció, Sebestyén Balázs nem konzultál, elbúcsúzott Buffon, egy hajléktalant egész télre befizettek ebédre, elhunyt Malcolm Young az AC/DC alapító gitárosa, megszületett C Ronaldo negyedik gyermeke, döntött a Kúria TAO ügyben, ki kell adni az adatokat, meghalt Ekecs Géza a Szabad Európa Rádió szerkesztője, bezárt az ExZootic Café, Donald Sutherland életmű Oscar-t kapott, Gyurcsány kihirdette a DK programját, egy Japán vonat 20 másodperccel korábban indult, elnézést kértek, Hosszú Katinka megszerezte 250. aranyát, Szijjártó Péter hangján telefonos kampány indult, Papp Réka Kingát leköpték és fejbevágták, 90 millióért repült Orbán a 3. ciklusban, Amerika beavatkozik a magyar médiafinanszírozásba, Varnus Xavér kiállt maga mellett, Sorosbarát molinók bukkantak fel Tihanyban.

 46_het_o.png

 

Ha szakterületed a kommunikáció vagy csak érdekelnek az interakciók és elemeznél hasonlót, akkor próbáld ki az online- és közösségi médiaelemzőt, a lyzR-t.

 

 

Ezért vezet a Fidesz - Az elmúlt négy év közélete egyetlen képben

pártpreferencia és interakció

4ev_kozelet_lyzr.png

Régóta, érdekelt, hogy az interakciók alakulásából lehet-e következtetni a közhangulat alakulására. Ez a tézisem időnként nyugat felől megerősítést nyert, de abban, hogy itthon is működik egyáltalán nem voltam biztos, ezért úgy döntöttem, hogy megvizsgálom alkalmas-e az egyes témákra érkező interakciók számának alakulása arra, hogy következtessünk a pártpreferenciák változásaira.

A vizsgálat lefolytatásához két témát választottam, a Fidesz kedvencét, a 'migráns'-t

(236 172 db megjelenésre 22 314 208 db interakció)

és a kormánypártokkal vagy kormányzati intézkedésekkel nem szimpatizálók aktivitását legjobban kifejező 'tüntetés'-t.

(110 186 db megjelenés mellett 15 967 743 db interakció)

Az egyes kereséseket úgy állítottam össze, hogy a szinonímák is szerepelnek.

Média bontás,

legnépszerűbb cikkek a témákban és

további grafikonok találhatóak a poszt megírásához automatikusan generált jelentésben, ami letölthető itt.

Fenti két grafikon alapján megállapítható, hogy a magyar társadalom preferenciái is egyértelműen meghatározhatók az interakciók számának alakulásából: amikor a kormánypártok tematizálnak (migráns), akkor erősödnek, amikor az elégedetlenség vagy az ellenzék tematizál (tüntetés áttöri a migráns chartot), akkor gyengülnek.

A pártpreferenciák alakulását a kozvelemenykutatok.hu -n fellelhető adatokból ábrázoltuk, az összes mérési adatot szerepeltetjük átlagolva. A tüntetés és migráns témákat a lyzR-rel elemeztük ki azonos időszakra (2014. május - 2017. szepmtember). 

Ha te is elemeznél hasonlót (nem csak politikai témában), akkor próbáld ki az online- és közösségi médiaelemzőt, a lyzR-t.

Erről volt szó a 45. héten

a legtöbb közösségi média aktivitást kiváltó témák (november 5. és november 11. között)

Az interakció a lényeg, úgyhogy minden témánál azt a cikket linkeljük, amire a legtöbb interakció érkezett. A népszerű témákat, az interakciók és megjelenések számát a lyzR-rel mértük.

A héten történt

45_het.PNG

Tovább gyűrűzött a zaklatási botrány, újabb szereplőt is megneveztek, kirúgták az ELTE dékánját,

újabb offshore iratok szivárogtak ki magyar érintettekkel,

lövöldözés volt egy texasi templomban,

a Fradi ultrái visszatértek a lelátókra, így tömegverekedés és késelés is történt a vasárnapi meccsen,

Orbán Gáspár a színpadról gyógyít,

elmaradt a várt káosz a metrófelújítás első napjaiban,

folyik a konzultáció - konzultációs aktivisták támadtak vak zongoraművészre,

Medgyessy Péter szerint Szél Bernadett az egyetlen kihívó és szövetkezni kell a Jobbikkal,

lehívtuk a Paksi atomerőmű bővítését finanszírozó hitel első részletét,

a szegedi CBA-ban cirill betűkkel írnak magyarul,

WizzAir nyereményjátékot hamisítanak,

radioaktív felhő ért el minket,

a Nemzeti Tizenegy ismét égett Luxemburgban,

a Magyar Posta új innovációval állt elő, ami nem más, mint a karácsonyi csomaglimit,

megnyitott a karácsonyi vásár,

meghalt John Hillerman, Higgins a Magnumból,

hat rendőr igazoltatta a kétfarkú kutyapárt passzivistáját,

felavatták Carlo Pedersoli (Bud Sepncer) szobrát,

öt nyomozás zajlik az ÖRO ügyeivel kapcsolatosan és

Orbánt választanák a legtöbben miniszterelnöknek a Nézőpont szerint.

A vizsgált időszakban fenti témákra 8 084 említés történt, melyre a különböző közösségi felületeken 696 263 interakció érkezett. Ez átlagosan 86 interakciót jelent.

A legtöbb interakció a 11. 09. Luxemburg megfigyelésre érkezett, 691 megjelenés mellett összesen 136 712, ami 198 átlagos interakciót jelent. Második helyezett a zaklatás sokadik hét 100 026, a harmadik a 11. 05. Fradi 64 938 interakcióval. A legmagasabb átlagos interakció 736, amit a 11. 07. CBA cirill betűs tábla ért el, a legtöbb megjelenés 2 140, ami a zaklatás sokadik hét megfigyelésben jött le.

Ha további részletek érdekelnek, akkor a teljes - egy gombnyomással, automatikusan generált - elemzést csodás grafikonokkal és a legtöbb interakciót elérő 20 cikkel itt találod!

Ha kipróbálnád a lyzR-t, akkor azt a https://lyzr.io oldalon most megteheted!

Indul a lyzR blogja, az Interakció

A blog célja, hogy ha kedvünk és időnk engedi érdekességeket osszunk meg a média és a közösségi média határáról, onnan, ahol a kontent és az olvasó először találkozik egymással. 

A tartalom előállításához a lyzR-t, az általunk fejlesztett online- és közösségi médiaelemző szoftvert fogjuk használni.