Régóta, érdekelt, hogy az interakciók alakulásából lehet-e következtetni a közhangulat alakulására. Ez a tézisem időnként nyugat felől megerősítést nyert, de abban, hogy itthon is működik egyáltalán nem voltam biztos, ezért úgy döntöttem, hogy megvizsgálom alkalmas-e az egyes témákra érkező interakciók számának alakulása arra, hogy következtessünk a pártpreferenciák változásaira.
A vizsgálat lefolytatásához két témát választottam, a Fidesz kedvencét, a 'migráns'-t
(236 172 db megjelenésre 22 314 208 db interakció)
és a kormánypártokkal vagy kormányzati intézkedésekkel nem szimpatizálók aktivitását legjobban kifejező 'tüntetés'-t.
(110 186 db megjelenés mellett 15 967 743 db interakció)
Az egyes kereséseket úgy állítottam össze, hogy a szinonímák is szerepelnek.
Média bontás,
legnépszerűbb cikkek a témákban és
további grafikonok találhatóak a poszt megírásához automatikusan generált jelentésben, ami letölthető itt.
Fenti két grafikon alapján megállapítható, hogy a magyar társadalom preferenciái is egyértelműen meghatározhatók az interakciók számának alakulásából: amikor a kormánypártok tematizálnak (migráns), akkor erősödnek, amikor az elégedetlenség vagy az ellenzék tematizál (tüntetés áttöri a migráns chartot), akkor gyengülnek.
A pártpreferenciák alakulását a kozvelemenykutatok.hu -n fellelhető adatokból ábrázoltuk, az összes mérési adatot szerepeltetjük átlagolva. A tüntetés és migráns témákat a lyzR-rel elemeztük ki azonos időszakra (2014. május - 2017. szepmtember).
Ha te is elemeznél hasonlót (nem csak politikai témában), akkor próbáld ki az online- és közösségi médiaelemzőt, a lyzR-t.